Tekstovi iz kategorije: Izdvojeno

Berlinski dvojac je stigao

berlinski dvojac

 

 

 

„Berlinskog biciklističkog dvojca“, majka i sin Rastislava Mirković i Isidor Kobilarov

govoriće o projektu „Četiri točka za jednu knjigu“ 11. avgusta u 19 sati u Somboru, u Gradskoj biblioteci Karlo Bjelicki, zatim u Novom Sadu 12. avgusta u 20 sati u putničkom kafeu Kota 84 i 14. avgusta u 20 sati u Kulturnom centru Grad.

Knjiga Pod Istim krovom, Amira Baitara i Heninga Zusebaha,  koja je inspirisala ovu akciju iz štampe izlazi 11. avgusta. Priči o putovanju i knjizi Pod istim krovom pridružiće se Zoran Hamović, u Somboru Vladimir Jerković, u Beogradu Tijana Spasić i Žarka Radoja.

Putovanje je trajalo 18 dana i obuhvatilo je 1.200 km dug put biciklima niz Dunav, od Pasaua (Nemačka) do Novog Sada. Biciklistička ruta poklapa se sa onom koju je sirijski student bio prinuđen da pređe 2015. godine, samo u obrnutom pravcu.

Isidor Kobilarov (10) i RastislAva Mirković (46), pokrenuli su knjigociklistički projekat „Četiri točka za jednu knjigu“ kako bi preko platforme za grupno finansiranje/crowdfunding prikupili neophodna sredstva za objavljivanje knjige Pod istim krovom autora Amira Baitara i Heninga Zusebaha, u izdanju izdavačke kuće Clio.

Radijus Vektor: Televizije „Prva”, B92 i „Hepi” traže novac, nacionalni emiteri: Radijus Vektor ne može da ucenjuje

mediji-televizija-daljinski-televizor-n1

Kablovski operator „Radijus vektor” je saopštio danas da nije „svojevolјno”, „neopravdano” i „nerazumlјivo” onemogućio gledanje tv kanala „Prva”, B92 i „Hepi”, kako te kuće navode, već da su one same tražile da se obustavi distribucija, potražujući novčanu nadoknadu.

„Navedene televizijske kuće u svom dopisu od 01.08.2017. godine, zahtevale su od nas da bez odlaganja prestanemo sa distribucijom njihovih tv kanala pod pretnjom pokretanja prekršajnih i krivičnih postupaka”, navodi se u saopštenju Radijus vektora.

Povodom vesti koje su danas objavlјene na veb sajtovima televizijskih kuća „Prva” i B92 pod naslovom: „KDS Radijus vektor iz neopravdanih razloga onemogućio praćenje kanala Prve televizije, B92 i Hepi TV”, kao i Hepi pod naslovom: „Radijus vektor onemogućio gledanje nacionalnih televizija”, taj kablovski operater ističe da je u skladu sa članom 100. Zakona o elektronskim medijima uredno tražio saglasnost za distribuciju programa navedenih televizija.

„Ali, na taj naš zahtev još uvek nije odgovoreno. Iako navedene TV kuće u svojim saopštenjima navode da je program svih nacionalnih televizija besplatan za sve građane Srbije, oni od „Radijus vektora” i drugih kablovskih operatora potražuju novčanu nadoknadu za distribuciju svojih TV kanala i samim tim direktno utiču na povećanje cene kablovske TV koju plaćaju građani”, dodaje se u saopštenju.

Radijus vektor, takođe, navodi da će nastaviti da čini maksimalne napore da sa ovim TV kanalima postigne dogovor koji će biti prihvatlјiv, pre svega za korisnike i koji će omogućiti prisustvo navedenih TV kanala u ponudi, pod istim uslovima koji važe i za gledaoce koji ove TV kanale gledaju besplatno putem digitalne zemalјske TV, navedeno je u saopštenju.

Televizije sa nacionalnom frekvencijom TV „Prva“, B 92 i „Hepi“ obavestile su ranije danas gledaoce da im je jedan od kablovskih operatera, Radijus vektor onemogućio od danas gledanje njihovih kanala, a kako navodi TV Prva za takav postupak ne postoji ni jedno zakonsko niti etičko opravdanje.

Prva posledica progona AMG: Magazin Newsweek Srbija prestaje da izlazi

maxresdefault_live

Iako „Adrija medija grupa“ poseduje licencu za objavljivanje ovog renomiranog magazina do kraja 2024. godine za tržište Srbije i Crne Gore, zbog hajke vlasti i zloupotrebe svih institucija, ovaj uticajni magazin će nestati s tržišta

 

U Srbiji više neće moći da se čita magazin Newsweek. To je direktna posledica progona „Adrija medija grupe“ (AMG) koji sprovodi aktuelni predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić.

Istina, ovo mu nije prvi put da zatvara medije, ali je sada na listu svojih žrtava upisao i svetski poznati magazin Newsweek, koji se, pored Srbije, prodavao i u zemljama regiona.

Iako „Adrija medija grupa“ poseduje licencu za objavljivanje ovog renomiranog magazina do kraja 2024. godine za tržište Srbije i Crne Gore, zbog hajke vlasti i zloupotrebe svih institucija, ovaj uticajni magazin će nestati s tržišta.

Svi započeti projekti u okviru Evropske istraživačke mreže, u kojoj su, pored srpskog Newsweeka, najkredibilniji evropski časopisi, ostaće bez učešća naših novinara, koji su do sada dobili mnogobrojne svetske nagrade.

Upravo u godini u kojoj se ukida, Newsweek Srbija bio je nominovan za uglednu nagradu u oblasti Data novinarstva – Data Journalism Awards 2017.

Mnogobrojni tekstovi najeminentnijih autora, ekskluzivni intervjui, istraživačke teme predstavljali su ponos „Adrija medija grupe“. Uzimajući ovu svetski poznatu licencu, želeli smo da pokažemo da i srpski mediji mogu biti deo najkredibilnijih internacionalnih časopisa.

Međutim, javnost u Srbiji je svedok da vlast, s diktatorom Aleksandrom Vučićem na čelu, uništava jednu medijsku kompaniju samo zato što izveštava o pogubnim efektima njegove vladavine i zloupotrebama koje ta vlast čini.

Može li Bela kuća da dobije rat protiv „dubokih grla“?

White_House_bela_kuca_foto_ad_meskens_wikimedia_commons
Piše: Denis Kolundžija
Izvor: Cenzolovka

 

Telefonski razgovor koji je novinar Njujorkera Rajan Liza vodio sa novim direktorom komunikacija u Beloj kući, živopisnim Entonijem Skaramućijem, a potom ga objavio na portalu svog lista, svedoči o dimenzijama jedne od najvećih frustracija s kojima se suočava administracija predsednika Trampa: ko novinare snabdeva svakojakim informacijama, naročito onim o predsedniku?

Ko ti je otkrio tu informaciju? Ono što ću uraditi zbog curenja informacija jeste da ću otpustiti sve iz svog tima i onda ćemo krenuti od nule!“

Drugim rečima, ili ćeš mi reći ime ili ćeš snositi odgovornost za otpuštanje. Kad se novinar Njujorkera na to samo nasmejao, Skaramući je u očaju potegao još jedan adut: patriotizam.

„Američki si građanin, a ovo je velika katastrofa za Ameriku, pa zato od tebe, kao američkog patriote, tražim da mi kažeš od koga ti je stigla informacija.“

Povezane priče

Mediji i Tramp: Obračun kod Bele kuće

Tramp smenio šefa kabineta Bele kuće

Tramp uništava novinarstvo

Curenja informacija iz Bele kuće, kao i iz ostalih federalnih institucija, složne su u tome američke kolege, uvek je bilo, ali nikad, vala, ovoliko koliko je u medije stiglo za prvih šest meseci Trampovog mandata. Uz obilje poverljivih informacija i dokumenta, do javnosti su – čak! – stizale informacije sa sastanaka na kojima se raspravljalo o tome koje mere da se preduzmu kako bi se zapušile rupe u Beloj kući. O samoj Trampovoj frustraciji javnost je ipak najviše saznavala sa njegovog Tviter naloga.

Može li, opravdano je pitanje, Bela kuća da se izbori s problemom u čemu do sada, i pored silnih najava obračuna s „dubokim grlima“, nije bila uspešna? Ili je pak pravo pitanje – želi li uopšte da taj problem sveobuhvatno reši?